Internet Explorer 8 RC1 Çıktı

İnternet tarayıcı pazarı hem kızıştı hem de daha eğlenceli hale geldi. Microsoftun eski hükümranlığından artık bahsetmek mümkün değil. Tamam hala çok kullanılır olmasını inkar etmiyorum. Ama diğer tarayıcılar o kadar fazla ek özelikler, kullanım kolaylıkları sunuyor ki onlar varken kalkıpta IE kullanmak ayıp olur.

Örneğin Firefox'un binlerce eklentisi var. Beğen beğenebildiğini. Örneğin Opera: tab'ların üzerine gelince pencerenin içeriğinin önizlemesini göstermesi, açılışta son kullanılan sayfaları template olarak göstermesi çok kullanışlı. Mesela Chrome: Basit ve kullanım kolaylığıyla etkileyici.

Microsoft rakiplerinin bu atılımları ve geliştirmeleri karşısında geri planda kaldı. Ben bile IE'yi kullanmayı bıraktım. Yine IE tabanlı olan Avant Browser'ı kullanıyorum. Bana IE'nin sunamadığı özellikleri sunmakla beraber sayfaları göreceli olarak daha hızlı getiriyor.

Ekolay'da çalışırken IE8 beta'yı kurarak test ettim. Asıl amacım developer aracını kullanmaktı. Fakat sürekli kilitlenmesi, developer aracının Firefox'takine benzer bir kullanım kolaylığı getirmemesi, sayfaları yavaş getirmesi, sınırlı eklentileri yüzünden en fazla 2 gün dayanabildim. Sonrasında kaldırdım. Bir ek daha yapayım. Sayfaları görüntülemesi IE7'den farklı.

Aslına bakarsanız IE8'de yeni bir özellik yok. Rakiplerinin popüler özelliklerini kopyalarak hibrit bir browser ortaya koydular. Beta sürümlerine 1-2 demişlerdi. Şimdi ise RC1 sürümünü piyasaya sürdüler. Yani bu sürüm "Baaaak... browser yaptık release etmedik, yani hata çıkarsa şaşırma bizi bilgilendir, bakarız bir çaresine"" sürümüdür. Bu böyle gider zaten. Yakın zamanda RC2,3 bekleyebilirsiniz. Microsoft nasıl olsa reklamla bunun bir güzel sunumu yapar, insanları tavlamanın bir yolunu bulur.

İndirmek için tıklayınız:IE8'i indirmek için tıklayınız.
Anahtar Kelimeler: internet, explorer, tarayıcı, IE 8, Opera, Chrome, Firefox, RC1, download,explorer 8, indir

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ORA-06502: PL/SQL: sayısal veya değer hatası: karakter dizesi arabelleği çok küçük hatası ve çözümü

Sık Kullanılan Regular Expression'lar

Açılış Sayfalarını web.config Üzerinden Ayarlama