SQL Server 2005 kurulumunda "None of the selected features can be installed" Hatası

Uzunca bir süredir işyerindeki projeye odaklandığımdan dolayı Microsoft veritabanlarından uzak kaldım. Unuttuklarımı tazeleyeyim diye, işe SQL Server 2005 kurarak başlamak istedim. Standart versiyonu 2 CD'den oluşuyor. İlk CD'yi kullanarak veritabanı, raporlama servisi, analiz servisi ve diğer ek programcıkları kurdum. Fakat tek başına kurduklarım benim açımdan birşey ifade etmiyor. Benim için önemli olan "SQL Server Management Studio"yu kullanmak.

Bunun için 2.CD'yi takarak kuruluma başladım. Kurulacak component-ları seçerek ilerleyip "Install" adımına gelince şu uyarıyla karşılaştım:

TITLE: Microsoft SQL Server Setup
------------------------------

None of the selected features can be installed or upgraded. Setup cannot proceed since no effective change is being made to the machine. To continue, click Back and then select features to install. To exit SQL Server Setup, click Cancel.

For help, click:http://go.microsoft.com/fwlink?LinkID=20476...


Maalesefki bundan sonrasında kuruluma izin vermiyor. Linki takip edince karşıma Microsoft'un çok! açıklayıcı sayfası çıktı:

Explanation
You selected Mixed Mode authentication, but did not provide a strong password.
User Action
Mixed Mode authentication requires that you enter a strong sa password before you can continue to the next page of the Installation Wizard. A strong password must contain six or more characters, including at least one from three of the following categories: uppercase letters, lowercase letters, numbers, and non-alphanumeric characters (such as #, %, or ^). A strong password cannot be a reserved keyword, cannot include the computer name, and cannot include the username of the person logged onto the computer. For additional information on setting strong passwords, see the "Authentication Mode" topic in Books Online.


İnternetteki araştırmalarımda MS sayfasındaki hata açıklamasının sorunu çözümüne yardımcı olmadığını gördüm. Bu sorunu giderip kuruluman devam etmenin en kolay yolu şöyledir:
  • Denetim Masası -> Program Ekle Kaldır'ı açın.
  • "Microsoft SQL Server"'ı bulun. "Değiştir"i tıklatın.
  • "SQL Server common components altında bulunan bütün workstation öğlerini sistemden kaldırın.
Kaldırma işleminden sonra kurulum yönetim ekranı aşağıdaki gibi olacaktır.


Sonrasına 2.CD'nizden kurulumunuza yeniden başlayarak devam edebilirsiniz.
Umarım bir nebze yardımcı olur.
Anahtar Kelimeler: sql, server, 2005, kurulum, instalation, hata, uyarı, None of the selected features can be installed or upgraded hatası, çözüm

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ORA-06502: PL/SQL: sayısal veya değer hatası: karakter dizesi arabelleği çok küçük hatası ve çözümü

Sık Kullanılan Regular Expression'lar

Açılış Sayfalarını web.config Üzerinden Ayarlama