Bulgaristan'dan Gelen Cevapsız Çağrılar

dolandiricilik

Mobil Dünyasında işin iyice çivisi çıktı. Türk'ün Türk' yaptığı dolandırıcılık yetmezmiş gibi birde Bulgarların dolandırcılığıyla uğraşıyoruz. Bir ara bilirsiniz kendine polis süsü ve arkaplan sesi vermiş olan kişiler tarafından aranıp güzelce 250 kontörleriniz iç ediliyordu. Emniyet birimleri ve basın yayın organları bu dolandırma metodunu deşifre edene kadar birçok kişi dolandırıldı. Detaylarını internette bulabilirsiniz.

Yine aynı monotonlukta işimize gücümüze bakarken +359896457156 nolu telefondan çağrı geldi. Telefon kodunu hemen araştırdım. Çağrı Bulgaristan'dan dan. Kulağıma geçenlerde Bulgar telekızların yaptıkları dolandırcılık hikayesi geldi. İnternette biraz araştırma yapınca Bulgaristan'dan cevapsız çağrı alan tek kişinin ben olmadığımı anladım.

Benim duyduğum hikayede gelen cevapsız çağrıyı cevaplayınca 900lü hatlar benzeri bir numarayı aramış oluyorsunuz. Kontürleriniz güzelce biterken, faturanız kabarırken, sizde bunun karşılığında şuh sesli yarım yamalak Türkçe bilen bir kadınla konuşmuş oluyorsunuz. Sonuçta 900lü benzeri bir numara olduğu içinde konuştuğunuz süre boyunca karşı taraf kazanç elde ederken, sizde bir çağrıyla dolandırılmış oluyorsunuz.

Araştırmalarım sonucunda öğrendiğim diğer yöntem ise şu (imiş):
Telefonu geri aradığınızda şuh sesli bayan bozuk Türkçe'siyle Bulgaristan'da yalnız olduğunu Türkiye'ye gelip her işi (çocuk bakma, temizlik vs..) yapabileceğini söylüyor. Oturduğum yerden bulmuşum karıyı mantığıyla gaza gelen, çapkınlık derdinde olan Türk erkeğide tongaya düşüp kızı "düşürmeye" çalışınca film kopuyor. Türk çapkınımız kızın şuh sesinden etkilenmiş kırmızı noktalı hayaller kurarken;
Kız ilk olarak; bilet parası için çil Euro'lardan istiyor. Çapkın ilk parti parayı gönderiyor.
Kız sınıra geldim vergi borcum varmış diyor. Çil çil ikinci Euro partisi havaleyle yine yola çıkıyor.
Kız tekrar arayıp vergi borcum varmış, Bulgar polisi bırakmıyor. Hayda yine havale...
Sonra bekleki bir daha arasın. Çapkın baktı kız aramıyor, ben arıyayım bari dedi ama ne fayda... Telefona kimse bakmıyor. Hem telefon faturası, uçup giden kontörler kapak olurken, hem de havale edilen paraları hak getire....


Siz siz olun her halükarda bu ülkeden gelen cevapsız çağrılara geri dönüş yapmayın.
Kutsal bilgi kaynağı Eksisözlükten suserlere gelen çağrılardaki telefon numaralarını sizler için derledim:
  • +359896457156
  • +359886615627
  • +359895099548
  • +359895158901
  • +359888260716
  • +359899445147
  • +359892326614
  • +359885420836


Yurtdışından gelen cevapsız çağrılarla ilgili diğer numaralara ve bilgilere ulaşmak için tıklayınız.
Anahtar Kelimeler: phishing, bulgaristan, +35, telekız, dolandırcılık, havale

Yorumlar

  1. bu sabah +359886615627 nolu numaradan çağrı aldım..aklıma ilk gelen beni arayabilecek olan tanıdıklarım fakat daha önce bu kod la başlayan bir numaraya rastlamamıştım bende numarayı araştırmak için google'a yazdım iyide yapmışım..

    YanıtlaSil
  2. bu numaralara yeni bi numara eklemeni istiyorum vatandaşlarımız uyarılsın +359885479762 bu numarada beni dolandırdı 2000 euro kadar param gitti bu numaradan ben yandım başkaları yanmasın

    YanıtlaSil
  3. Ahh...Arkadaşlar Bende Uğraşıyorum Şu Anda Böyle Birşeyle..Uzun Zamandır konuşuyoruz..Türkçeyi İyi Biliyor da...İstanbula Gelecekti Yanıma...Gümrükte Para İstemişler 500 Euro Kadar...Sonra minibüsçü 200E kadar indirdi..Onunlada konuştum...Ama Şüpem var...Napacağımı Bilmiyorum..Ve Şu Anda misafirHanede...Param Da yok Diyor...Havale Yapacağım Küçük Bir Miktar...Ondan Sonra Sen Sağ Ben Selamet...Üzerimde Vebal Var...Bunu Düşünüyorum...Ne Yapacağıma Kararsızım.....

    YanıtlaSil
  4. +359887289409
    az önce çağrı attı dikkat edelim

    YanıtlaSil
  5. bir numarada benden +359899661613. ben olayı bildiğimden güzel bir resim mesajladım arkadaşa. :) maksat +359 arşivinde bulunsun belki aramalarda çıkarda 1 kişi uyarmış oluruz.

    YanıtlaSil
  6. +359890307576 bu numara bana dün gece mesaj atti ve benimle tanismak istedi kendisini aramami söyledi enistesi onu taciz ediyormus yani hepsi yalan IYIKI SADECE 1MESAJ ATTIM IYIKI GOOGLE VAR tesekürler

    YanıtlaSil
  7. 00359895810982 bunuda ekleyin gitti benim kontorler :(((

    YanıtlaSil
  8. Çağrılarda durmak yok. İşte az önce arayan yeni bir numara: +359895847494

    YanıtlaSil
  9. +359894209693 bunada dikkat komşi tuzağı

    YanıtlaSil
  10. Komşudan yeni çağrı var :+359899661613

    YanıtlaSil
  11. :) +359884420263 buda kolleksiyondan. biriktirelim bunları. Allah bizim türklere alık versin. her kuçu diyene gidilirmi ?

    YanıtlaSil
  12. +359876121926 bunuda ekleyin.

    YanıtlaSil
  13. mrblar +2431230291 nolu numra sabah 7 de çağrı attı bayada uzun bi çağrıydı açmadım sonra arkdaşa bahsedince o aradı ve karşıdaki kişi trtnin santrali olduğunu otomatik arama yapıldığını söylemiş konuşma l kısa sürdü şimdi ark yüklü fatura öderse benim yüzümden die korkuorum yardımcı olursanız çok sevinirim bide bu numraları neye istinaden arıyolar korktum biran

    YanıtlaSil
  14. Bugün 15.30 da telefonum kapalıyken beni de aramış komşular, kim aramış mesajı gelince gördüm numara: +359899286324 bunu da ekleyin listeye. Benim Bulgar hiç tanıdığım yok merak edip google dan bakınca anladım ben de.

    YanıtlaSil
  15. +359892925173
    bu da benden olsun. tam telefonu acacakken kapandı. ingiltere olmus olsaydi belki cevaplardim ama bu kodu ben de hic bilmiyorum.allahtan ki telefonum yurt dışına kapalı. ama birsey sorucam beni aradıkları hattım cok yeni.daha dogru dürüst kimsede yok. nereden buldular numaramı

    YanıtlaSil
  16. Arkadaşlar evet asıl sorun numaraları nereden öğreniyorlar. benim 1 yıldır kullandığım şirket hattım var. 1 yıldır arayan komşi yok. önümüzdeki hafta Makedonya'ya gideceğim için hattımı uluslararası görüşmelere açtırdım. bugün pat çağrı geldi. uluslararası aramalara açık numaraları nereden ve bu kadar çabuk nasıl elde ediyorlar. şahsi hattım uzun zamandır uluslararası aramalara açık oraya da arada sırada çağrı geliyor.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ORA-06502: PL/SQL: sayısal veya değer hatası: karakter dizesi arabelleği çok küçük hatası ve çözümü

Sık Kullanılan Regular Expression'lar

Açılış Sayfalarını web.config Üzerinden Ayarlama