Blogger'da Kendi Domain Adınızı Kullanmak

blogger Blogger'ı kullanarak blog tutmak benim açımdan çok keyifli. Bu yüzden 'Neden kendi domain adımla yayıncılığa devam etmiyorum ki?' sorusunu sordum. Böylece ilk işim domain adı satın almak oldu. Domain adını Nic.tr üzerinden aldım. Nic.tr'nin 3 Haziran 2008'den beri devam eden bir kampanyası var. Kampanya kapsamında adsoyad.com.tr biçimindeki domain adlarını uygun fiyatlara satıyor. Üstelik belge de istemiyor.
( Nic.tr üzerinden domain adı nasıl alınır öğrenmek için tıklayınız )

domain name Gelelim yine konumuza.Eğer domain adınızı Google üzerinden alırsanız Blogger için ayarları otomatik olarak yapıyor. Benim gibi farklı bir yerden alırsanız Domain Name'inizi kullanmanız için yapmanız gereken bazı işlemler var. Bunlardan ilki domain adınızda CNAME ayarı yaparak blogger'a yönlendirmektir.CNAME kaydı, Etki Alanı Adı Sistemi'nde bir ayardır. Etki alanı servis sağlayıcınızın (destekliyorsa) CNAME kayıtları oluşturabilirsin. Desteklemiyorsa bu hizmeti ücretsiz veren sitelerde vardır. (Yazımda değineceğim.)
Domain adını Nic.tr üzerinden aldığım için CNAME eklemeyi desteklemiyordu. CNAME eklemeyi desteklemeyen Domain Name sağlayıcılar içinde burdakine benzer yöntem kullanılabilir.


Yapılacak işlemleri sırasıyla anlatalım:

  • DNS yönledirmesi yapma
    Nic.tr CNAME eklenmesine izin vermediği için, bu hizmeti veren bir site aracılığıyla CNAME ekleme işini yapmamız gerekecektir. İnternet üzerinde farklı siteler mevcuttur. Herşeyi bilen google'a sorarak öğrenebilirsiniz. Ben araştırmalarım sonucunda dnspark.net isimli bir site buldum. Bu site üzerinden CNAME hizmetini kullanabilmemiz için Domainimizin DNS'lerinde bu sitenin Name serverlarını kullanmamız gerekiyor. Nic.tr için DNS yönlendirmesi işi nasıl yapılıyor görmek için tıklayınız...
  • CNAME ekleme.
    CNAME eklemek için dnspark.net sitesinin sunduğu hizmeti kullandım. Burdan Blogger yönergelerine uygun olarak gerekli tanımlamaları yaptım. DNSPark.Net sitesinde tanımlamanın nasıl yapıldığını görnek için tıklayınız...
  • Blogger'da Domain adınızı tanımlama
    Yukarıdaki işleri yaptıktan sonra son bir adım kalıyor. Oda kendi domain adınızı blogger üzerine kayıt etmek. Zaten Blogger bu işlermleri hızlandırmak için gerekli çalışmları yapmış. Bize küçük çapta bir operasyon yapmak düşüyor. Blogger'a Domain adınızı nasıl kayıt edeceğinizi görmek için tıklayınız...

Bu işlemleri yaptıktan sonra biraz sabretmeniz ve beklemeniz gerekecektir. 1-2 içinde gerekli kayıtlar yapılacaktır. Böylece artık kendi etki alanınızı kullanarak blog yazıları yazabilirsiniz.
Şimdiden yapacağınız işlemlerde kolay gelsin...

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ORA-06502: PL/SQL: sayısal veya değer hatası: karakter dizesi arabelleği çok küçük hatası ve çözümü

Sık Kullanılan Regular Expression'lar

Açılış Sayfalarını web.config Üzerinden Ayarlama